מועדון ריצה בהדרכת אבינועם

מועדון ריצה בהדרכת אבינועם

אימונים בימי הקורונה

מאת: אבינועם לבקוביץ

אנו נמצאים בימים מורכבים שעיקרם אי ודאות והתמודדות עם אירועים שלא הכרנו. מגפת הקורונה המחישה לכולנו כיצד המציאות עשויה להשתנות מקצה לקצה ולשנות את שגרת חיינו. אנו נאלצים להסתגל לאורח חיים שונה בתכלית מזה שאנו רגילים אליו. במצב זה רבים חשים דאגה, חוסר שליטה וחוסר אונים.

ריצה בימי קורונה

מגיפת הקורונה הביאה אתגרים חדשים לחיינו, ושיבשה לחלוטין את שגרת החיים. אך, אנחנו יכולים לייצר לעצמנו שגרה מסוימת (גם אם שונה מהרגיל), בכדי להחזיר לעצמנו את תחושת השליטה ולהיות בעשייה. ביצוע פעילות ספורטיבית ושמירה על שגרת אימונים יכולה להוות עוגן בסערת המציאות.

לפניכם ארבע סיבות מצוינות לשמירה על שגרת אימוני ריצה, בכדי לסייע לכם לעבור את התקופה החדשה עם חיוך:

1. שחרור בתחושת המתח :

ריצה יכולה לסייע בהפחתת תחושות המתח והלחץ שהמצטברים בימים אלו, מהדאגות כלכליות, השהות עם בני הבית בבידוד והעבודה מרחוק.

2. זמן עם עצמך:

ריצה מאפשרת פסק זמן מהחיים, קצת זמן איכות עם עצמך. בזמן ריצה אפשר להפליג במחשבות , לתכנן את העתיד אחרי ימי הקורונה, ליהנות מהנוף או פשוט לא לחשוב על כלום ולשקוע במדיטציה.

ריצה בימי קורונה

3. תחושת אופוריה וסיפוק:

בזמן ריצה המוח שלנו משחרר אנדורפינים שגורמים לנו לתחושת אופוריה, אושר ושמחה בנוסף להפגת מתחים וכעס, תופעה זו כל כך שכיחה שהיא נקראת תופעת ה "Runners High" (ממולץ לקרוא את הפוסט בנושא: Runners High). בימים אלו עליה במצב הרוח יכולה לסייע לנו בתחושת תקווה ואופטימיות.

4. להתרחק קצת מהמקרר:

אחד הדברים המאפיינים לחץ ומתח מתמשך הוא אכילה מרובה. בכדי למנוע עלייה במשקל במהלך התקופה הקרובה, מומלץ לפרוק את הלחץ והמתח בריצה במקום בארוחות אינסופיות. אתם תודו לעצמכם כשיגמר המשבר הזה.

אז אחרי שהסכמנו כי מומלץ לשלב אימונים בימים טרופים אלה, כמה טיפים חשובים כיצד לעשות את זה הכי נכון וטוב.

תוכנית אימונים:

תוכנית אימונים מסודרת תעזור ביצירת מחויבות לביצוע האימונים, ובמעקב אחר ביצועם. תוכנית מסודרת תיצור רצף אימונים ותאפשר שיפור משמעותי בכושר. עדיף תוכנית ברורה ומובנית, בהשוואה ליציאה לאימונים ספונטניים.

ימים קבועים:

מומלץ לקבוע זמני אימונים קבועים מראש. השהות בבית מקשה על יציאה לאימונים, קביעת מועדים מראש יסייעו לגייס את עצמכם ואת בני המשפחה לשמירה על שגרת אימונים קבועים ובהתמדה בהם.

עומסים קלים:

לא להתפרע באימונים, חשוב לשמור על אימונים בעצימות כזו שתאשר חוויית אימון מהנה וכיפית, תזכרו שמטרת האימונים היא לעזור לעבור את התקופה הזו עם חיוך.

ריצה בימי קורונה

גיוון מסלול:

זו התקופה היפה בשנה, האביב מתחיל והכול ירוק ופורח, אז צאו לשבילים וגוונו את המסלולים, תהנו מכל מה שהטבע מציע בתקופה המדהימה הזו.

מפגש חברתי:

למרות הבידוד שנגזר עלינו עדיין מותר להתאמן עד 5 אנשים (לפחות כרגע), נצלו את האימונים לפגוש חברים ולהנות מריצה טובה יחד, רק לשמור 2 מטר אחד מהשני.

אימוני חיזוק:

זה זמן מעולה לבצע את אימוני החיזוק שבדרך כלל מוזנחים מפאת חוסר זמן, נצלו את הזמן בין אימוני הריצה לשלב אימוני חיזוק בבית, הכניסו אותם לתוכנית השבועית, ובצעו אותם בקביעות. הם יעזרו לחיזוק וחיטוב (2 ציפורים במכה).

פעילות משפחתית:

בתקופה שבה כולם מחפשים פעילויות עם בני המשפחה, אימון משפחתי יכול להיות רעיון מצוין לפעילות משחררת וכיפית עם הילדים.

לסיכום

אימוני ריצה יכולים לספק רגעי אתנחתא מבורכים במציאות החדשה שתלווה אותנו בתקופה הקרובה, ולסייע במעט להחזיר את תחושת השליטה במהתרחש ועל הדרך גם לשמור על המשקל ולשפר את הכושר,
ההמלצה שלי : צאו לרוץ! :-)

כל הזכויות שמורות ©
לתנאי השימוש בתכנים השונים המופיעים באתרלחץ כאן