fbpx
מאמרים2018-12-28T11:32:59+02:00

מועדון ריצה בהדרכת אבינועם

מועדון ריצה בהדרכת אבינועם

מאמרים

הדרך למרתון 02 – איזון בין אימונים והתאוששות

במהלך תקופת האימונים לחצי מרתון ומרתון יש חשיבות עצומה לאיזון בין עומס האימונים ותהליך ההתאוששות. תוכנית אימונים טובה יוצרת איזון בין אימונים והתאוששות על מנת למקסם את השיפור בכושר
אז איך מאזנים את האימונים וההתאוששות בצורה מיטבית ?

המשך קריאה...


הדרך למרתון 01 – שלבים בדרך למרתון

בעולם הריצה למרחקים שמור מקום של כבוד למרחקי חצי מרתון ומרתון מלא, הדרך ליעדים אלו לוקחת זמן ודורשת לעבור במספר נקודות ציון חשובות לבניית יכולת פיסית ומנטאלית מתאימה, וזה תהליך שדורש התמדה וסבלנות.
אז מהם נקודות הציון הללו ? ומהו ציר הזמן הדרוש על מנת להגיע אליהם בצורה בריאה ומהנה ?

המשך קריאה...


המתכון לשינוי תזונה מהפכני

אם חיפשתם את המתכון לשינוי תזונה מהפכני, כזה שיהיה מאוזן בריא ופשוט. אתם במקום הנכון, סה"כ 5 כללים הגיוניים שקל לזכור, שיובילו לשינוי בריא ומאוזן, לירידה מהירה במשקל ולגוף בריא יותר, ועם הזמן השינוי הזה יהפוך לחלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא.

המשך קריאה...


אימוני ריצה בימי הקורונה

מגיפת הקורונה הביאה אתגרים חדשים לחיינו, ושיבשה לחלוטין את שגרת החיים. אך, אנחנו יכולים לייצר לעצמנו שגרה מסוימת (גם אם שונה מהרגיל), בכדי להחזיר לעצמנו את תחושת השליטה ולהיות בעשייה. ביצוע פעילות ספורטיבית ושמירה על שגרת אימונים יכולה להוות עוגן בסערת המציאות.

המשך קריאה...


אימון במזג אוויר חם

הקיץ התחיל וכל מי שעוסק בריצה מכיר את הקושי הנוסף במהלך אימון במזג אוויר חם. על מנת להמשיך להתאמן בהנאה, חשוב להכיר את השינוי הפיזיולוגי שאנו עוברים בזמן פעילות בתנאי חום וכיצד ניתן לסייע למנגנון ויסות החום הטבעי שלנו, לתפקד ביעילות מרבית.

המשך קריאה...


טכניקת ריצה נכונה

בדומה ללימוד שחיה או רכיבה על אופניים, גם בריצה קיימת טכניקה המבוססת על מספר דגשים פשוטים שניתן ללמוד ולשלב עם סגנון הריצה הייחודי שלך. כל אחד מהדגשים הללו יביא לשיפור בסגנון הריצה ושילובם יחד יוביל לחוויית ריצה יעילה, קלילה וזורמת.

המשך קריאה...


אימון חיזוק לרצים

אימון משלים חשוב לאימוני הריצה הינו אימון חיזוק לשרירים הדומיננטיים במהלך ריצה, מספר תרגילים פשוטים ואימון קצרצר מספר פעמים בשבוע יגרמו לשינוי מהותי בחוויית הריצה ויסייעו רבות למניעת פציעות ושיפור הביצועים, מומלץ לבצע את האימון הזה באותה רצינות והתמדה שבה מבצעים את אימוני הריצה והתוצאות ידהימו אתכם

המשך קריאה...


הדרך להתמדה באימונים

אחד האתגרים המשמעותיים באימוני הריצה הינו התמדה. מתאמנים רבים מתחילים את דרכם מלאי התלהבות ומוטיבציה, שלעיתים דועכת במשך הזמן. ישנן מספר דרכים פשוטות להגביר את המוטיבציה וההתלהבות ולשמר את ההתמדה באימוני הריצה.

המשך קריאה...


סף חומצת חלב

אפשר לדמות את סף חומצת החלב כמעין גבול שחוצץ בין 2 רמות מאמץ ומוביל לשינוי מהותי בדרך שבה הגוף שלנו מתנהל מבחינה ניצול אנרגיה. יש חשיבות רבה לערך זה מכיוון שהוא מדיד בעזרת דופק, ויכול לשמש כנקודת ייחוס אובייקטיבית לעצימות האימון.

המשך קריאה...


טווחי מאמץ בריצה

טווחי המאמץ באימון הינם רמות העצימות השונות בהם אנו מבצעים את הפעילות. כל רמת עצימות כזו מגרה את הגוף שלנו בצורה שונה וגוררת אחריה שיפור במערכת שונה. חשוב להכיר את טווחי העצימות האישיים שלך מכיוון שהעצימות באימונים השונים נגזרת מטווחי המאמץ אלו.

המשך קריאה...


קפאין וריצה

קפאין הינו אחד התוספים הבודדים שיעילותו הוכחה מחקרית והוא אושר לשימוש על ידי FADA, רשימת הסגולות שהקפאין מעניק לרצים למרחקים ארוכים הינו מדהים ובהחלט יכול ליצור שיפור משמעותי בחוויית הריצה ובביצועים.
קפאין הוא תוסף תזונה שמומלץ לכל ספורטאי סיבולת להכיר, כזה שיוצר שיפור משמעותי בביצועים בלי שינוי במאמץ המושקע.

המשך קריאה...


להתחיל לרוץ

רצים בתחילת הדרך מגלים די מהר כי ריצה היא לא רק עוד דרך להיכנס לכושר, אלא הרבה יותר מזה. ריצה יכולה לשרת כל מטרה, כך שלא משנה אם היעד שלך הוא להרזות, לשפר את הבריאות או לאמץ תחביב חדש שיקח אותך למחוזות חדשים של הגשמה עצמית. ריצה תביא אותך ליעד וגם תעניק לך כמה בונוסים נפלאים על הדרך.

המשך קריאה...


חשיבות שלב ההתאוששות

לעיתים קרובות מתאמנים מתמקדים באימונים ונוטים להזניח את שלב ההתאוששות, מתוך הנחה כי השיפור בכושר נוצר בזמן האימונים. חשוב להבין כי האימונים יוצרים את הפוטנציאל לשיפור בכושר, ורק במהלך ההתאוששות טובה נבנה השיפור בכושר.

המשך קריאה...