מאמרים2018-01-11T19:49:54+00:00

מועדון ריצה בהדרכת אבינועם

מועדון ריצה בהדרכת אבינועם

מאמרים

קפאין וריצה

קפאין הינו אחד התוספים הבודדים שיעילותו הוכחה מחקרית והוא אושר לשימוש על ידי FADA, רשימת הסגולות שהקפאין מעניק לרצים למרחקים ארוכים הינו מדהים ובהחלט יכול ליצור שיפור משמעותי בחוויית הריצה ובביצועים.
קפאין הוא תוסף תזונה שמומלץ לכל ספורטאי סיבולת להכיר, כזה שיוצר שיפור משמעותי בביצועים בלי שינוי במאמץ המושקע.

המשך קריאה...


אימון חיזוק לרצים

אימון משלים חשוב לאימוני הריצה הינו אימון חיזוק לשרירים הדומיננטיים במהלך ריצה, מספר תרגילים פשוטים ואימון קצרצר מספר פעמים בשבוע יגרמו לשינוי מהותי בחוויית הריצה ויסייעו רבות למניעת פציעות ושיפור הביצועים, מומלץ לבצע את האימון הזה באותה רצינות והתמדה שבה מבצעים את אימוני הריצה והתוצאות ידהימו אתכם

המשך קריאה...


הדרך להתמדה באימונים

אחד האתגרים המשמעותיים באימוני הריצה הינו התמדה. מתאמנים רבים מתחילים את דרכם מלאי התלהבות ומוטיבציה, שלעיתים דועכת במשך הזמן. ישנן מספר דרכים פשוטות להגביר את המוטיבציה וההתלהבות ולשמר את ההתמדה באימוני הריצה.

המשך קריאה...


ריצה והרזיה

ריצה נחשבת לפעילות היעילה ביותר לירידה במשקל, מבחינת שריפת קלוריות לדקה. אין לה מתחרים והיא מתנוססת בראש הטבלה. בכדי לשפר את תהליך הירידה במשקל ולאמץ את הריצה כחלק מאורח חיים בריא ישנם מספר דברים בסיסיים שכדאי להכיר.

המשך קריאה...


טכניקת ריצה נכונה

בדומה ללימוד שחיה או רכיבה על אופניים, גם בריצה קיימת טכניקה המבוססת על מספר דגשים פשוטים שניתן ללמוד ולשלב עם סגנון הריצה הייחודי שלך. כל אחד מהדגשים הללו יביא לשיפור בסגנון הריצה ושילובם יחד יוביל לחוויית ריצה יעילה, קלילה וזורמת.

המשך קריאה...


סף חומצת חלב

אפשר לדמות את סף חומצת החלב כמעין גבול שחוצץ בין 2 רמות מאמץ ומוביל לשינוי מהותי בדרך שבה הגוף שלנו מתנהל מבחינה ניצול אנרגיה. יש חשיבות רבה לערך זה מכיוון שהוא מדיד בעזרת דופק, ויכול לשמש כנקודת ייחוס אובייקטיבית לעצימות האימון.

המשך קריאה...


טווחי מאמץ בריצה

טווחי המאמץ באימון הינם רמות העצימות השונות בהם אנו מבצעים את הפעילות. כל רמת עצימות כזו מגרה את הגוף שלנו בצורה שונה וגוררת אחריה שיפור במערכת שונה. חשוב להכיר את טווחי העצימות האישיים שלך מכיוון שהעצימות באימונים השונים נגזרת מטווחי המאמץ אלו.

המשך קריאה...


להתחיל לרוץ

רצים בתחילת הדרך מגלים די מהר כי ריצה היא לא רק עוד דרך להיכנס לכושר, אלא הרבה יותר מזה. ריצה יכולה לשרת כל מטרה, כך שלא משנה אם היעד שלך הוא להרזות, לשפר את הבריאות או לאמץ תחביב חדש שיקח אותך למחוזות חדשים של הגשמה עצמית. ריצה תביא אותך ליעד וגם תעניק לך כמה בונוסים נפלאים על הדרך.

המשך קריאה...


חשיבות שלב ההתאוששות

לעיתים קרובות מתאמנים מתמקדים באימונים ונוטים להזניח את שלב ההתאוששות, מתוך הנחה כי השיפור בכושר נוצר בזמן האימונים. חשוב להבין כי האימונים יוצרים את הפוטנציאל לשיפור בכושר, ורק במהלך ההתאוששות טובה נבנה השיפור בכושר.

המשך קריאה...


שימוש יעיל בשעון דופק

אחד האביזרים הפופולריים בקרב רצים למרחקים הינו שעון ריצה המאפשר ניטור הדופק בזמן אמת. מעבר היותו גאדג'ט מדהים, שימוש יעיל בשעון דופק יכול להוביל לשיפור משמעותי בהשגת יעדי האימון ולקדם אותך ביעילות לקראת שיפור ביצועים וחוויית ריצה מהנה יותר.

המשך קריאה...


מניעת פציעות עומס יתר

לריצה יתרונות בריאותיים רבים ונפלאים, אך לצד יתרונות אלה, קיים חשש אמיתי מפציעות. חלק גדול מהרצים מתייחסים לפציעות כגזירת גורל, אבל חשוב לדעת כי חלק גדול מפציעות אלו הינן פציעות עומס יתר, הבשורה הטובה היא שניתן למנוע סוג פציעות זה בקלות יחסית בעזרת הדגשים הבאים

המשך קריאה...


ניהול משברים בריצה למרחקים

בכל ריצה הנמשכת מספר שעות עלולים לצוץ קשיים שונים. מצבי המשבר יכולים להיות שונים ומגוונים. הדרך שבה אנו מתמודדים עם אותם מצבים משפיעה באופן משמעותי על היכולת שלנו לצלוח את הקושי ולהפוך את המירוץ/אימון להצלחה.

המשך קריאה...

ריצה בחורף

החורף מתקרב לשיאו והקור הופך את הריצה למאתגרת יותר, אך גם למתגמלת יותר. תחושת ההישג והסיפוק מהאימון גוברת, והיציאה מאיזור הנוחות הופכת את האימון לחווייה שונה ולהרפתקאה מרעננת, להלן 5 טיפים (ובונוס מפתיע) כיצד להפוך את הריצה בחורף לנעימה יותר.

המשך קריאה...


אימון בחום

רצים המתאמנים בשיאו של הקיץ חשים עומס נוסף בעקבות החום הכבד. חשוב להכיר את השינוי הפיזיולוגי שאנו עוברים בזמן פעילות בתנאי חום וכיצד ניתן לסייע למנגנון ויסות החום הטבעי שלנו, לתפקד ביעילות מרבית.

המשך קריאה...


גליל עיסוי – חברו הטוב של הרץ למרחקים

גליל עיסוי הינו אביזר חשוב בארגז הכלים של כל רץ למרחקים. הזמינות ופשטות השימוש בגליל יסייעו בהתאוששות מאימונים, בשיקום והחלמה מפציעות. וחשוב אף יותר, במניעתן.

המשך קריאה...


שינוי הרגלי התזונה

הדרך הבטוחה, הבריאה והנכונה לירידה יציבה במשקל ושמירה על משקל היעד לאורך שנים הוא לא תוצאה של דיאטה כלשהי, אלא פשוט תוצאה של החלטה אמיצה שהגיע הזמן לשינוי, שהגיע הזמן לקחת את השליטה לידיים שלך ולבצע שינוי בהרגלי התזונה בפרט ובאורח החיים בכלל.

המשך קריאה...


סוגי אימוני ריצה

ישנם מספר אימוני מפתח בעולם הריצה. כל אימון מפתח מערכת שונה התורמת לשיפור הכללי ברמת הכושר. השלב הראשון בבניית תוכנית אימונים מאוזנת הוא כמובן להכיר את סוגי האימונים השונים, וכיצד לשלב בינהם על מנת להשיג את השיפור המקסימלי מהאימונים.

המשך קריאה...


ריצה, הרזיה ושינוי הרכב הגוף

מתאמנים רבים מתאכזבים כאשר עולים על המשקל ומגלים כי הירידה אינה משמעותית, למרות ההשקעה בפעילות ספורטיבית. מתאמנים אלו מסתמכים על המשקל כמדד להרזיה, ולא מודעים לשינוי הרכב הגוף כתוצאה מהפעילות שביצעו.

המשך קריאה...


מדיטציה בריצה

לעיתים אנו מביאים לריצה זרם בלתי פוסק של מחשבות וטרדות, ומבלים את רוב הריצה בתוך רעש בלתי פוסק של מחשבות. תחשבו כמה מרגיע ונפלא היה יכול להיות אם במהלך הריצה הייתם יכולים לכבות את זרם המחשבות, ולחוות מצב של מודעות שקטה למתרחש ברגע ההווה, ולמעשה לשלב קטעי מדיטציה בריצה.

המשך קריאה...


Runner's High

מדי פעם זה קורה, יוצאים לעוד אימון ריצה, וכעבור מספר ק"מ מתחילה להשתלט עליך תחושת אופוריה נעימה שגורמת לך לחייך ולמלמל "אין, אין על החיים האלה". כנראה שחווית את ה Runner's High

המשך קריאה...